VILLKOR OCH FÖRESKRIFTER

Ångerrätt

Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. Enligt den lagen gäller också att varan skall återlämnas i oförändrat skick. Du står själv för frakten tillbaka till oss och står även för transportrisken gentemot fraktbolaget.

Varan ska vara oanvänd och ligga i sitt originalemballage.

Vi ersätter dig för varan. Frakt ersätts inte.

OBSERVERA:

Ångerrätten gäller endast när du handlar som privatperson, ej företag!

Ångerrätten gäller ej heller beställningsvaror som tillverkas eller beställs enbart för dig.

Ett paket som inte hämtas ut omfattas inte av ångerrätten så tänk på att alltid hämta ut ditt paket. Därefter går det bra att returnera.

Kontakta ALLTID mig på mail info@carinassmedja.se innan du skickar tillbaka dina varor för mer information om hur du ska göra och för att undvika missförstånd.

Returpaket som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej!

Om vi inte kan komma överens vid vad som gäller vid ångerrätt hänvisar jag till Allmänna reklamationsnämnden.

Pengar i retur inom 30 dagar.

Reklamation

Reklamation av felaktig eller defekt vara ska ske så fort felet upptäcks (inom en vecka efter att du mottagit din vara). Kontakta ALLTID mig vid en reklamation. Skicka inte tillbaka utan att kontakt först. Skickar du ändå en vara tillbaka utan att kontakta oss först kan jag inte ersätta dig för frakten. Om du redan vid uthämtning av paketet märker att emballaget är trasigt ska du öppna paketet och kontrollera varan. Är varan trasig reklamerar du direkt till ditt fraktombud. Jag ersätter varan med en likvärdig eller så får du pengarna tillbaka.

Pengar i retur sker inom 30 dagar.

Om vi inte kan komma överens vid en reklamation hänvisar jag till Allmänna reklamationsnämnden.

Force Majeure

Vid händelse av krig, naturkatastrof, myndighets beslut, uteblivna eller försenade leveranser från leverantörer och underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför min kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelse för Rensmides sida, som gör att jag ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att jag befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Our Return Policy in short

  • Contact Carinas Smedja before returning any items.
  • You can return the product within 30 days of delivery.
  • The product must be in new condition.
  • To avoid any Customs charges please clearly mark the package 'RETURNED GOODS'.
  • Want to switch to another size of the same product? You can do that, just contact us.
  • Want to switch to another product? You can do that, just contact us.
  • If a package is unclaimed you might have to pay a handling fee.


Return Policy

Please contact Carinas Smedja before returning any items.

It is appropriate that the consumer controls the delivery to verify that this is accurate and error free. At the complaint, the customer contacts Carinas Smedja and gives information relevant and the reason for complaint.


Return Conditions

You can return the product within 30 days of delivery. The product must be in new condition. If the product is ruined or used the product shall not be refunded. Make sure to include contact information with the return and if possible, please provide us with a tracking number. Rensmide     suggests you get a receipt and a package ID for the return from the delivery service, as it makes it easier to follow the return shipment if needed.

Rensmide will make a refund of eligible returns. If you paid by invoice, we will need a bank account number to transfer the money back to. The easiest way is to e-mail it to us along with a brief description of your case.


Returning A Package

If a returned item is shipped international, please clearly mark the package 'RETURNED GOODS', to avoid any Customs charges. Rensmide   is NOT responsible for any return Customs charges made. Any charges incurred are the responsibility of the customer.


Want to switch to another size of the same product?

E-mail us, provide your customer information, and tell us you will send back the product and the size you wish to receive in exchange.


Want to switch to another product?

Return the product you have received and send us an e-mail telling us which product you want instead.


Transport Damage

If the product is lost or you, upon receiving, notice that the item has been damaged during transport, you should immediately report this to us.


Unclaimed Packages

For packages that are not cashed at your post office within 14 days, Carinas Smedja reserves the right to charge you a handling fee to cover return shipping and freight companies' administrative costs.


All enquiries: info@carinassmedja.se